19/8/07

Hem fet el cim: TIKAL

19-08.07. Sens dubte, la fita o moment culminant del nostre viatge per la ruta maia va ser Tikal, a Guatemala. Llàstima que era molt lluny i vam trigar més d’un dia a arribar-hi. Però valia la pena, i tant! Vam contractar un gran guia, Marcos, que fa més de 25 anys que treballa com a guarda del parc. Ens va ensenyat els monuments i també la flora i la fauna del gran Parc Nacional del Tikal. Vam veure una mena de mapatxes, un cocodril i dos tipus diferents de micos, a més d’una extraordinària varietat d’arbres.

El conjunt monumental de Tikal és extraordinari, superb, fantàstic. Hi ha molts temples i moltes piràmides. Vam pujar a una piràmide i a un temple. La visió des de la primera piràmide és excepcional. A més, el que més impressiona és saber que encara falta la majoria dels monuments per descobrir. La restauració va començar l’any 1956, de la mà de la Universitat de Pensylvania (USA). Des d’aleshores, s’ha fet una gran tasca de descoberta, conservació i restauració. Vam disfrutar de valent durant 4 hores. I al final, a la gran plaça, on hi ha una explanada, ens vam fer la foto del viatge, davant del Temple del Gran Jaguar, que il·lustra aquesta entrada. (MJ)

Unknown ha dit...

Hola a tothom!
Ha valgut la pena anar a veure el Tikal, oi? Espero que hagi estat una experiència inolvidable per tots vosaltres. Ja tinc ganes de tornar a Guatemala una altre vegada... Quina sort teniu. Paseu-ho bé!
Una abraçada,
Andy.

Anònim ha dit...

Dear Andy,

Thanks a lot for your attention and your words.

Realment ha estat magnífic veure TIKAL, no només les teves fotos que em vas ensenyar.